خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/07 - 10:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار با سفیر جدید کویت در تهران:

کویت همواره به دنبال همگرایی فیمابین کشورهای منطقه و همسایه است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر جدید کویت در تهران با بیان اینکه کویت همواره به دنبال همگرایی فیمابین کشورهای منطقه و همسایه است، گفت: کویت با ابتکار عمل در جهت توسعه همکاری ایران با کشورهای شورای خلیج فارس و ایجاد آرامش و صلح و ثبات بین المللی تلاش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  بدر عبدالله المنیخ سفیر جدید کویت در تهران ظهر روز یکشنبه ششم آذرماه 1401 با عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



گلرو در ابتدای این دیدار با تبریک انتصاب سفیر جدید دولت کویت در تهران، برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران سابقه نزدیکی و استحکام روابط پارلمانی پایدار با کویت دارد و خواسته ما بر این است که سطح روابط خود با کویت را افزایش دهیم.



وی با اشاره به جایگاه کویت در عرصه پارلمانی افزود: مجلس شورای اسلامی، گروه دوستی پارلمانی با کویت را در جهت گسترش روابط پارلمانی با این کشور را تشکیل داده است و از نگاه پر اهمیت کویت نسبت به تشکل گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از موضع گیری مثبت کویت در قبال جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: کویت همواره به دنبال همگرایی فیمابین کشورهای منطقه و همسایه است و با ابتکار عمل در جهت توسعه همکاری ایران با کشورهای شورای خلیج فارس و ایجاد آرامش و صلح و ثبات بین المللی تلاش دارد. 



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تصریح کرد: تحولات منطقه و بین المللی، واقعیتی پر چالشی است که جامعه مسلمان با آن مواجه است.



وی ادامه داد: نگرش کویت نسبت به تحولات منطقه و مسئله فلسطین و عدم همراهی دولت کویت با بعضی از کشورهای منطقه در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، حاکی از نگاه ویژه این کشور نسبت به تحولات منطقه و جهان اسلام است.



نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اهمیت ارتقاء سطح روابط ایران و کویت را همسو با اهداف راهبردی و در مسیر پیشبرد مناسبات دو جانبه و حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت دو کشور بر شمرد.



عبدالله المنیخ: کویت در تحولات منطقه بر مبنای گفتگوی تاکید دارد



بدر عبدالله المنیخ سفیر جدید کویت در تهران نیز در ادامه این دیدار، چشم انداز روابط دو کشور را مثبت دانست و اظهار داشت: روابط و مناسبات کویت و ایران با توجه به اشتراکات در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و تجاری با قدمت و دیرینگی همراه بوده است و  امیدواریم که سطح مبادلات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.



سفیر کویت با اشاره به تشکیل مجلس جدید کویت ادامه داد: امیدواریم سطح روابط پارلمانی کویت و ایران با تشکیل گروه دوستی پارلمانی دو کشور گسترش یافته و تحرکات پارلمانی در حوزه کمیسیون‌های مشترک و خاصی ارتقاء یابد.



بدر عبدالله المنیخ تاکید کرد: اعتقاد کویت در تحولات منطقه بر مبنای گفتگوی ملت‌ها برای حل مشکلات کشورهای منطقه و پایبندی به حفظ منافع مردم است.



وی در همین راستا افزود: امیدواریم که سطح مناسبات دو جانبه در امور پارلمانی و دولت‌های دو کشور بیش از پیش تقویت گردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 352687
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار